1. Яка ситуація в Київській області, скільки прогнозують сімей, які можуть розраховувати на субсидію з початком опалювального сезону ? По-перше варто зазначити, що програма надання населенню житлових субсидій діє з 1995 року, але масово населення почало оформлювати субсидії тільки з 2010 року. На даний момент у Київській області субсидії отримує майже 250 тис. осіб і вже приблизно 140 тис. осіб вперше звернулись за її призначенням, тобто на початок опалювального сезону ми матимемо майже 400 тисяч мешканців Київщини, які отримують субсидію від держави. А враховуючи прогнозоване підвищення тарифів за користування житлово-комунальними послугами, ця цифра буде набагато більша, відтак за державною допомогою може звернутися кожна 5 сім’я області. Також, хочу звернути увагу наших слухачів на своєчасність оформлення субсидії. І якщо ви маєте бажання отримувати її з початку опалювального сезону, то маєте звернутись із заявою до центру соціального захисту населення не пізніше як протягом двох місяців з початку опалювального періоду. Тож, якщо ви подали необхідні документи у грудні, то матимете перерахунок платіжок за комунальні послуги за два попередні місяці: жовтень та листопад (в заяві необхідно зазначити потребу в отримані субсидії з початку опалювального періоду). Якщо ви звернулись за нарахуванням субсидій протягом неопалювального періоду – субсидія нараховується з того місяця, коли людина подає заяву на її отримання (з місяця звернення). (Зазвичай, опалювальний період розпочинається у жовтні (неповний опалювальний місяць) – по квітень (неповний опалювальний місяць)/ 2.Як відпрацьована система оформлення субсидій, наскільки спрощена система її оформлення? У цьому питанні спочатку варто пояснити, що це – житлова субсидія. Вона поділяється на два види: відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, таких як газопостачання, електоропостачання, водопостачання та на придбання скрапленого газу та твердого палива (вугілля, газ у балонах). Якщо в першому випадку – це певна знижка, яку отримує домогосподарство при сплаті рахунків за житлово-комунальні послуги, то в другому – людина раз на рік отримує гроші готівкою. Для того, щоб отримати субсидію необхідно подати заповнені заяву та декларацію до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. В деяких випадках подаються додаткові документи, як наприклад: – акт обстеження матеріально-побутових умов, якщо за адресою надання житлової субсидії громадяни зареєстровані, але фактично там не проживають; – чи, наприклад, договір найму (оренди) житла для тих, хто орендує житло; – довідки, які підтверджують отримання доходів, якщо інформацію про них не можливо отримати із Державної фіскальної служби (отримані аліменти, стипендія, допомога Центру зайнятості та ін.). Окремо хочу зупинитися на тих змінах в порядку надання субсидій, які затверджені постанвою Кабміну у квітні цього року. (Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” ) Щодо призначення субсидій особам, які також мають право на пільги та відповідно користувалися і пільгою, і субсидією, відтепер норму закону змінено. Відтак людина може отримати від держави тільки ту чи іншу соціальну допомогу і якщо користується пільгами, то не має права отримати субсидію і навпаки. З травня місяця відбувся автоматичний перерахунок для усіх громадян такої категорії і за постановою Кабміну їм призначена тільки субсидія. Але якщо людина має бажання замість неї отримувати пільги, то їй необхідно звернутись із відповідною заявою до соціальних служб. Далі. Стосовно призначення субсидії особам, які орендують житло. Постановою передбачено – якщо людина не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, то вона має право на отримання субсидії. Не суттєво, але змінилась вимога щодо періоду врахування доходу для призначення субсидії. Відтепер вона розраховується на підставі доходу осіб не за попередні три місяці, а виключно за попередній календарний рік. При цьому, наразі очікуються зміни, згідно яких для непрацюючих пенсіонерів для обчислення субсидії буде враховуватися дохід за один календарний місяць. Є зміни і щодо обрахування доходу для призначення субсидії. Відтак для працездатних осіб, які не працюють (тут є виключенням учні, студенти, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовці строкової служби) в середньомісячний сукупний дохід враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму для працюючих осіб (мін з/п). Раніше такій особі враховували дохід на рівні 1-го прожиткового мінімуму. Субсидія призначається терміном на 12 місяців з місяця звернення для її отримання. Але варто звернути увагу, що автоматичний перерахунок субсидії відбувається тільки для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а щодо придбання скрапленого газу та твердого палива – то скасовано норму перерахунку такої субсидії без звернення громадян. Відтак для отримання цієї субсидії необхідно звертатися щорічно. Щодо процедури подання заяви і декларації для призначення субсидії тут є і позитивні напрацювання. Міністерством соціальної політики України передбачено можливість подання заяви і декларації в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Але у випадку відсутності такого підпису отримані у електронному вигляді заява та декларація мають бути підписані заявником протягом місяця, після чого вони будуть опрацьовані. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, потрібно подавати документи заново. Але можливість такого оперативного направлення документів дуже зручно, адже звернення громадянина реєструється тією датою, коли воно надійшло до центру соцзахисту. 2. Хто має право на оформлення субсидії? Усі громадяни України, мають право звернутися за отриманням житлової субсидії (адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу чи твердого палива). При цьому, розмір самої субсидії (знижки з оплати житлово-комунальних послуг) визначаються в залежності від середньомісячного сукупного доходу членів сім’ї. Субсидія призначається одному із членів домогосподарства за місцем реєстрації. А тим, хто орендує житло, але там не зареєстрований – на підставі договору найми (оренди) житла. 4.Яка ситуація в селах? Чи мають право на отримання субсидій ті, хто має орендну плату за землю, хто опалює дровами? Для тих, хто мешкає в сільській місцевості і не забезпечений газопостачанням, електропостачанням чи тепловою енергією, постановою Кабміну передбачена субсидія готівкою на придбання скрапленого газу чи твердого палива, а саме вугілля. І цьогоріч розмір такої субсидії буде становити 200 грн. за 1 балон газу і 2000 грн. за тонну вугілля. Ті, хто має орендну плату за землю, звичайно, мають право на отримання субсидії, але необхідно обов’язково зазначити відповідний дохід у декларації. 5.Яка відповідальність за надання неправдивих даних? Зрозуміло, що достовірність усіх даних, які вказані у заяві та декларації субсидіанта перевіряється. Відповідні запити надсилаються до Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду та організацій-надавачів послуг. Якщо будь-яка інформація, надана особою, не відповідає дійсності, чи допущена помилка у заповненні документів, працівники органів соціального захисту населення її уточнюють у телефонному режимі. Щодо осіб, яким вже призначено субсидію, то є певні особливості. Якщо відбувається будь-яка зміна – чи складу зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, їх соціального статусу, чи переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, чи купівлю товарів або оплату послуг на суму понад 50 тис.грн. ,то субсидіант зобов’язаний протягом місяця поінформувати про це орган соціального захисту населення шляхом подання відповідних документів. Тобто, якщо ви прописали ще одну особу у своєму будинку чи квартирі, плануєте встановити газову колонку, то ви маєте про це повідомити. Якщо субсидіанти не повідомляють про придбання майна (послуги) на суму, що перевищує 50 тис. грн. або ж не зазначають факт продажу, а отже виникнення додаткового доходу, надання субсидії припиняється з місяця купівлі/продажу та сума переплати повертається субсидіантами на рахунок управління соціального захисту населеення. У випадку відмови сплати боргу, він стягується у судовому порядку. Відповідно особа має право на повторне оформлення субсидії лише після повернення всієї суми надмірно нарахованої субсидії. Наостанок хочу наголосити – не зволікайте з оформленням субсидії. Звертайтесь до місцевих управлінь соціального захисту населення – там вам нададуть усю необхідну інформацію. Цілодобово працює урядову гаряча лінія за телефоном 15-45. Також уся інформація щодо оформлення субсидії ви можете отримати на сайтах: www.teplo.gov.ua та www.mlsp.gov.ua

Залишити відповідь

Ваша поштова адреса не буде опублікована. Обовʼязкові поля позначені *

Ви можете використовувати наступні HTML теги та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Очистити формуВідправити